به واژه نامه قهوه خوش آمدید، در اینجا تقریباً تمام اصطلاحات مربوط به قهوه و معانی آنها را خواهید یافت. اگر اصطلاحی وجود دارد که نمی توانید آن را پیدا کنید، لطفاً در قسمت نظرات این مقاله به ما اطلاع دهید و ما تحقیق را انجام خواهیم داد.

موج اول قهوه
اولین موج قهوه به دهه 1800 باز می گردد که مصرف این نوشیدنی به طور تصاعدی شروع به رشد کرد، برندهایی مانند Folgers و Maxwell House نمونه ای از پیشروان این موج هستند. در این موج کیفیت قهوه مانند قیمت قهوه مهم نبود. یک نوآوری بزرگ در این موج بسته بندی Vacuum بود که هوا را از قوطی قهوه خارج می کرد تا طراوت دانه ها را حفظ کند. اطلاعات در مورد منشاء قهوه یا فرآوری ها صفر بود.

نقطه کانونی این موج این بود که قهوه را به یک محصول پرمصرف تبدیل کند تا به محصولی در بازار انبوه تبدیل شود که در هر خانواده ای یافت می شود. نوآوری که این موج اول را مشخص کرد، اختراع قهوه فوری یا محلول بود که تهیه قهوه را به روشی سریع و راحت برای تهیه این نوشیدنی تبدیل کرد


موج دوم قهوه
موج دوم قهوه در دهه 1970 به خصوص با تولد غول قهوه استارباکس شروع شد که فهمید مردم باید قهوه را به عنوان یک تجربه کامل ببینند و نه صرفاً به عنوان یک نوشیدنی. مشتریان شروع به ابراز تمایل به دانستن بیشتر در مورد منشاء قهوه های خود و سبک های برشته کردن منحصر به فرد کردند، بنابراین شروع عصر قهوه تخصصی را به ارمغان آوردند.

مهمترین ویژگی این موج، این است که تجربه قهوه از یک رفع سریع کافئین به نقطه برخورد تبدیل شده است، بنابراین کافی‌شاپ‌ها را به نقطه‌ای تبدیل می‌کند که مردم برای برقراری تعاملات اجتماعی به آنجا می‌روند و به قهوه جایگاه ویژه‌ای در پویایی اجتماعی می‌دهد.

موج سوم قهوه
موج سوم قهوه به عنوان یک اصطلاح برای اولین بار توسط Trish Rothgeb در سال 2002 در انتشارات Roasters Guild منتشر شد و سه حرکت قهوه را به عنوان “امواج” تعریف کرد. مشخصه این موج بازاری است متشکل از مصرف‌کنندگان بسیار پیچیده‌تر قهوه، که علاقه‌مند به داشتن یک فنجان قهوه استثنایی هستند تا صرفاً یک فنجان قهوه چه کسی می‌داند این قهوه از کجا آمده است؟

ویژگی مهم این موج، قهوه تخصصی است که نقطه عطفی در صنعت قهوه بود. کیفیت قهوه بسیار مهم شد و با آن، بسیاری از جنبه‌های دیگر قهوه مانند شکل‌گیری و حرفه‌ای بودن باریستا، قابلیت ردیابی دانه‌های قهوه، میکرو رست‌کننده‌ها و قهوه منصفانه فقط به چند مورد اشاره کرد.

موج سوم، از بسیاری جهات، یک واکنش است. این به همان اندازه پاسخی به قهوه بد است و حرکتی به سمت قهوه خوب است.


آفوگاتو
نوشیدنی سنتی ایتالیایی که از یک پیمانه ژلاتو (بستنی) و یک شات اسپرسو تشکیل شده است.

آمریکانو
این یک نوع نوشیدنی قهوه است که با یک شات اسپرسو تهیه می شود و سپس با آب داغ رقیق می شود.

عربیکا
قهوه عربیکا یا فقط عربیکا به عنوان قهوه عربی نیز شناخته می شود. این یکی از دو گونه اصلی قهوه است، آن را با مشخصات ارگانولپتیک غنی و پیچیده و کیفیت بهتر در نظر می گیرند، جای تعجب نیست که چرا تقریباً 60 درصد از تولید قهوه جهان را تشکیل می دهد. عربیکا در سراسر جهان، در مناطقی مانند آفریقا، آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی رشد می کند. تصور می شود که اولین نوع قهوه ای است که در جهان کشت می شود.

عطر
عطر جنبه بویایی قهوه تجزیه حسی است. رایحه هر قهوه از حدود 800 ماده تشکیل شده است، حدس بزنید به همین دلیل است که ما آن را بسیار دوست داریم!

انجمن تخصصی قهوه عطر دانه های آسیاب شده قهوه را تجزیه و تحلیل می کند تا درجه آن را قضاوت کند.

باریستا
باریستا یک حرفه قابل توجه است که شامل دانش تهیه نوشیدنی عالی برای هر مشتری است.

دانه قهوه
دانه گیلاس قهوه بیشتر به عنوان “دانه” شناخته می شود که بعداً برشته و آسیاب می شود تا نوشیدنی خوشمزه ای را که همه ما دوست داریم، به خصوص صبح ها درست کند.

تلخی
تلخی قهوه یکی از ویژگی های طعم آن است که تند و شیرین نیست، مثلاً. رست تیره عمدا برای ایجاد طعم تلخ تهیه می شود.

بادی
بادی قهوه برای توضیح بافت نوشیدنی در نظر گرفته شده است، از نازک، لطیف، آبدار، شربتی و سنگین متغیر است.

شکوفه
فرآیند ریختن مقدار کمی آب به تفاله‌های قهوه برای آماده‌سازی فرآیند استخراج، اشباع و گاززدایی تفاله‌ها.

به طور معمول قهوه تازه برشته شده حاوی CO2 و انواع دیگر گازها برای حدود سه هفته است، فرآیند گلدهی برای آزادسازی این گازها و در نتیجه دستیابی به عطر و طعم مطلوب در نظر گرفته شده است.

نسبت دم کردن
این به صورت نسبت جرم آسیاب شده قهوه به جرم آب مصرفی در حین استخراج بیان می شود. می توان آن را با استاندارد اروپایی که g/l (گرم در لیتر/ به عنوان مثال 60 گرم در لیتر برای قهوه ریخته شده) یا با استاندارد آمریکایی 1:x (مثلاً 1:16 برابر با 60 گرم در لیتر) بیان کرد.

دمای دم کردن
یکی از مهمترین پارامترها در مرحله استخراج، دمای آب است. این به طور قابل توجهی بر ویژگی های ارگانولپتیک فنجان قهوه تأثیر می گذارد. معمولاً دمای بین 92 تا 98 درجه سانتیگراد ترجیح داده می شود: درجه حرارت پایین بر اسیدیته و رایحه میوه ای تأکید دارد، در حالی که دماهای بالاتر بیشتر شکلات و نت های برشته را تا تلخ استخراج می کنند. کنترل دقیق دمای آب با استفاده از دیگ های برقی با تنظیم دما یا دماسنج های مخصوص دیگ های سنتی امکان پذیر است.

زمان دم کردن
این به مدت زمانی اشاره دارد که در آن آب با قهوه آسیاب شده تماس پیدا می کند، این زمانی است که استخراج اتفاق می افتد.

روشن
طعم اسیدی قهوه به عنوان روشن توصیف می شود، این طعم در قهوه های آمریکای مرکزی مانند گواتمالا، کلمبیا، کاستاریکا، کنیا و اتیوپی بسیار رایج است. این اسیدیته یا روشن را می توان در نوک زبان خود چشید.

کافئین قهوه
آلکالوئید طبیعی اصلی موجود در قهوه، مسئول اثر محرک و روانگردان این نوشیدنی است. از نقطه نظر حسی، نت‌های تلخی به قهوه می‌دهد، به همین دلیل است که روبوستا که کافئین بیشتری نسبت به عربیکا دارد، تلخی مشخص‌تری دارد. مقدار کافئین موجود در دانه های قهوه بسته به رقم متفاوت است، با این حال، محتوای این آلکالوئید استخراج شده در نوشیدنی به طور عمده به روش استخراج و زمان تماس قهوه و آب بستگی دارد.

کاپوچینو
یک نوشیدنی سنتی ایتالیایی که از یک شات اسپرسو با شیر کف شده تهیه می شود.

سنت می گوید که باید یک تکه بزرگ کف شیر وجود داشته باشد که با یک دایره قهوه ای نازک احاطه شده باشد. تکنیک لاته آرت تزیین کاپوچینو را با طرح های متنوع پیش بینی می کند که به لطف تسلط خاصی در ریختن شیر کف کرده به دست آمده است.



کمکس
قهوه ساز ساعتی کلاسیک که توسط مخترع آلمانی پیتر شلمبوم در سال 1941 ساخته شد. این قهوه ساز خاص قهوه را با روش ریختن آب بر روی قهوه اسیاب شده بر روی آن دم می کند و از فیلترهای کاغذی استفاده می کند. ویژگی فنجان قهوه به دست آمده بسیار شیرین و معطر است.

گیلاس قهوه
گیاه قهوه میوه ای تولید می کند که بسیار شبیه به گیلاس است و در داخل آن حاوی دانه است.

کرم توت قهوه
کرم توت یک حشره سوسک مانند بومی آفریقا است که مشکلات زیادی را برای کشاورزان قهوه در سراسر جهان ایجاد می کند زیرا گیلاس ها را آلوده می کند و دانه ها را خراب می کند.

زنگ برگ قهوه – زنگ قهوه یا لا رویا در اسپانیایی قارچی است که مزارع قهوه در آمریکای مرکزی و جنوبی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث از بین رفتن برگ های گیاه می شود و در نتیجه گیاه قادر به تولید میوه نیست.

قهوه سرد دم
قهوه سرد دم در اصل نوعی قهوه است که به جای دم کردن با آب گرم با آب سرد با سرعت بسیار پایین انجام می شود، این روش می تواند به صورت قطره ای یا غوطه ور باشد. قهوه دم سرد بسیار کمتر اسیدی است و با طعم خاصی مشخص می شود. روش دم سرد تمام خصوصیات قهوه را اعم از مثبت و منفی بالا می برد. به همین دلیل است که استفاده از یک قهوه با کیفیت بالا برای اطمینان از عالی بودن فنجان به دست آمده ضروری است.

قهوه چکه سرد
چکه سرد یک روش استخراج است که شامل چکیدن آب سرد با سرعت آهسته بر روی قهوه به مدت چندین ساعت است که منجر به دم کردنی با ویژگی‌های بسیار متفاوتی مانند روش‌های استخراج قهوه با آب گرم می‌شود.

کورتادو
کورتادو به معنای واقعی کلمه در اسپانیایی به معنای “برش” است، در آرژانتین متولد شد و اکنون در سراسر آمریکای لاتین، اسپانیا و پرتغال محبوب شده است. این یک اسپرسو با کمی شیر است و می توان آن را با شیر تغلیظ شده نیز تهیه کرد.

کرما
فومی که روی یک فنجان اسپرسو قرار می گیرد، رنگ آن از طلایی تا مایل به تیره متغیر است.

جام تعالی
فنجان برتری یا (COE) مسابقه ای برای تصمیم گیری در مورد بهترین قهوه که در یک کشور خاص رشد می کند. COE از پروتکل Specialty Coffee Association برای درجه بندی قهوه استفاده می کند. فقط قهوه هایی با درجه 90/100 یا بالاتر می توانند این مدرک را کسب کنند. (تقریبا 10 درصد قهوه تخصصی)

کاپینگ قهوه
همچنین به عنوان روش طعم برزیلی شناخته می شود. این یک فرآیند مزه است که توسط متخصصان قهوه برای آزمایش کیفیت قهوه استفاده می شود. این روش چشایی شامل خیساندن قهوه درشت آسیاب شده با آب داغ در کاسه‌های کم عمق است، سپس طعم‌دهنده‌ها قهوه را استشمام می‌کنند تا عطر آن را استشمام کنند و قهوه را آب کرده و آن را در اطراف دهان خود حرکت می‌دهند تا تمام طعم‌ها را احساس کنند.


برش فعلی
اصطلاحی که برداشت محصول سال جاری را نشان می دهد و بر تازگی محصول تاکید دارد. فقط این قهوه ها برای صلاحیت تخصص مجاز هستند.

رست تیره
نوعی برشته که زمان بیشتری می برد، به طور معمول دانه های قهوه خواص زیادی را از دست می دهند و طعم آن تلخ تر می شود.

خاکی
یکی از ویژگی‌های برخی از قهوه‌هایی که تمایل به طعم خاک دارند، قهوه‌های اندونزیایی معمولاً این نوع طعم را دارند، اما بسیاری دیگر نیز چنین طعمی دارند.

اسپرسو
قهوه اسپرسو یک نوشیدنی قهوه با منشأ ایتالیایی، معمولاً بسیار قوی است که به طور منظم در مقادیر کم می نوشند. اسپرسو سنتی قوانین بسیار محکمی دارد: 7 گرم قهوه آسیاب شده برای به دست آوردن 30 میلی لیتر دم کرده در 25 ثانیه.


استخراج
فرآیند عصاره گیری خواص قهوه آسیاب شده با آب سرد یا گرم.

تجارت منصفانه
برنامه ای در نظر گرفته شده برای حمایت از کشاورزان که گواهی می دهد که کشاورزان قهوه بهای عادلانه ای برای قهوه خود پرداخته اند.

فیلتر قهوه
یک نوشیدنی قهوه که خود را از اسپرسو متمایز می کند، زیرا حاوی آب بیشتر در نسبت دم کردن، و عدم وجود خامه است. دوز معمولی “لیوان” (تقریباً 235 میلی لیتر) بسیار بزرگتر از یک فنجان اسپرسو 30 میلی لیتری است. قهوه فیلتر را می توان با روش های مختلفی مانند غوطه وری (فنچ پرس) یا ریختن روی (Chemex) به دست آورد.

فلت وایت
یک اسپرسو با مقدار زیادی شیر بخار پز.

فرنچ پرس
همچنین به عنوان پیستون قهوه یا کافتیه شناخته می شود، یک قهوه ساز است که توسط اوگو پائولینی ایتالیایی در سال 1929 اختراع شد.

دانه سبز
دانه های قهوه قبل از فرآیند رست دادن.

اندازه آسیاب
برای استخراج صحیح تمام طعم های قهوه و کافئین، دانه های قهوه باید آسیاب شوند. اندازه گیری درجه آسیاب با توجه به زمان دم کردن و روش استخراج و ابزار مورد استفاده متفاوت است.

برداشت دستی
یک روش برداشت که شامل انتخاب تنها دانه های رسیده با دست است، کیفیت بسیار بالاتری را تضمین می کند. این تنها روش پذیرفته شده توسط انجمن تخصصی قهوه است.

تاریخچه قهوه
شواهد اولیه نشان می دهد که قهوه ابتدا در اتیوپی کشف شد و سپس به یمن صادر شد. اگر می خواهید بیشتر بدانید می توانید پست وبلاگ ما را در مورد تاریخچه قهوه بخوانید.

غوطه وری
همانطور که از نام آن پیداست، غوطه وری یک روش استخراج است که شامل غوطه ور کردن تفاله قهوه در آب و اجازه دادن به آب برای استخراج طعم و عطر است. یکی از معروف ترین قهوه سازهای غوطه ور، فرنچ پرس است، همچنین یک روش غوطه وری سرد وجود دارد.

کپی لواک
همچنین به عنوان “گران ترین قهوه جهان” شناخته می شود، نوعی قهوه است که با کمک یک حیوان گربه مانند به نام درخت نخل آسیایی (Paradoxurus Hermaphroditus) بومی جنوب شرقی آسیا تهیه می شود. گیلاس قهوه خورده می شود و سپس دانه های نیمه هضم شده را دفع می کند و از نظر تئوری طعم قهوه را بهتر می کند. با توجه به دشواری یافتن مدفوع سیوت در طبیعت و جمع آوری آنها با دست، قیمت آن به قدری افزایش می یابد که به گران ترین قهوه تغییر نام داده است. مشکل این قهوه این است که به دلیل تقاضای بالای آن، برخی از کشاورزان شروع به قفس کردن حیوانات و تغذیه آنها فقط با گیلاس قهوه کردند، بنابراین رژیم غذایی آنها را محدود کردند و آنها را در این فرآیند متضرر کردند، به همین دلیل است که بسیاری از فعالان از شرکت هایی که قهوه و قهوه می فروشند فراخوانی کرده اند. درخواست از عموم مردم برای عدم مصرف این محصول.

لاته
لاته در زبان ایتالیایی به معنای شیر است و این نوشیدنی با یک شات اسپرسو و مقدار زیادی لاته درست می شود!

لاته آرت
هنر تزیین نوشیدنی های قهوه با شیر بخارپز، فقط اهداف زیبایی دارد و طعم آن را به هیچ وجه تغییر نمی دهد.



لونگو
یک اسپرسو با زمان استخراج طولانی تر، حاوی آب بیشتری است، بنابراین طعم آن نسبت به اسپرسو معمولی قوی تر است.

ماکیاتو
ماکیاتو در ایتالیا به معنای رنگ آمیزی شده است، از یک شات اسپرسو تشکیل شده است که روی آن را با مقداری شیر کف کرده روی آن قرار داده شده است.

میکرو لات
قهوه مصنوعي كه از يك مزرعه به دست مي آيد و به طور مرتب از كيفيت بالاتر از استاندارد برخوردار است.

موچا
این نوشیدنی متشکل از یک شات اسپرسو، شربت شکلات، شیر بخار پز و گاهی خامه فرم گرفته است.

موکا
قهوه ساز خانگی سنتی ایتالیایی که توسط مهندس آلفونسو بیالتی در سال 1933 اختراع شد، این قهوه ساز کلاسیک را می توان در اکثر خانواده های ایتالیایی و در سراسر جهان یافت.

پردازش طبیعی/خشک
این روش فرآوری است که در آن گیلاس های قهوه قبل از خمیر شدن و پوسته پوسته شدن در زیر نور خورشید خشک می شوند. نتیجه یک قهوه بسیار شیرین در مقایسه با فرآوری شستشو است.

پورتافیلتر
سبد فیلتر و دسته در دستگاه اسپرسوساز.

قهوه فرانسه

روش استخراج ابداع شده در آلمان توسط Melitta Bentz که شامل ریختن آب به صورت ثابت و آهسته بر روی مخروط فیلتر حاوی قهوه آسیاب شده است.

پوک
دیسک سیاه کوچکی که هنگام فشرده شدن قهوه در پورتافیلتر ایجاد می‌شود، به آن puck گفته می‌شود، زیرا شبیه توپ هاکی است.

ریسترتو
Ristretto در زبان ایتالیایی به معنای محدود است، اسپرسویی است که با مقدار آب کمتری کشیده می شود و یک شات فوق غلیظ از اسپرسو ایجاد می کند. برای در نظر گرفتن ریسترتو می توان حداکثر 20 میلی لیتر نوشیدنی داشته باشد.

برشته کردن
فرآیند گرم کردن حبوبات برای استخراج طعم عالی لوبیا. در طول فرآیند برشته کردن، دانه‌های قهوه بیشتر رطوبت خود را از دست می‌دهند، سپس قهوه‌ای می‌شوند و بسته به زمان برشته شدن، تیره‌تر می‌شوند. این فرآیند برای توسعه طعم‌هایی که سپس روی یک فنجان استخراج می‌شوند، حیاتی است.

تاریخ رست
تاریخ برشته کاری برای مراقبت از تازگی دانه ها استفاده می شود، یک قانون کلی این است که قهوه برشته شده بسته به نوع برشته و نحوه نگهداری آن حدود 2 تا 3 ماه تازه باقی می ماند، اما اگر بخواهید برای دقیق تر، باید مستقیماً از برشته کننده خود بپرسید که چقدر تازه می ماند.

درجه برشته کاری
درجه برشته شدن به روشن یا تیره بودن دانه های قهوه بعد از فرآیند برشته شدن اشاره دارد، انواع مختلفی از رست دادن وجود دارد مانند شکست اول، برشته شهری، شهر کامل، شکست دوم، وین، رست فرانسوی، زغالی و غیره.

پروفایل رست
مشخصات برشته نشان دهنده تأثیرات نحوه کنترل جریان هوا و گرما در حین برشته شدن است که تعیین می کند دانه ها با چه سرعتی به درجه بو دادن می رسند.

روبوستا
دومین گونه از دو گونه اصلی قهوه، نام علمی آن Coffea Canephora است و با داشتن دانه کوچکتر و گردتر مشخص می شود. مشخصات ارگانولپتیکی آن در مقایسه با عربیکا کمتر غنی و پیچیده است. معمولاً در مخلوط هایی که برای اسپرسو در نظر گرفته شده است استفاده می شود، زیرا نت تلخی قوی و کرم یکدست تری می دهد. قهوه روبوستا شاخص کافئین بالاتری نسبت به عربیکا دارد و به همین دلیل معمولاً از آن برای قهوه فیلتر استفاده نمی شود. از نقطه نظر گیاه شناسی، گیاه روبوستا نسبت به عربیکای مشابه خود، مطالعه‌تر و پربارتر است.

درجه بندی Q
درجه بندی کیو فرآیند تجزیه و تحلیل قهوه توسط متخصصانی به نام کیو گریدر است که وظیفه آنها ارزیابی قهوه و تعیین کیفیت و ارزش بازار آن است.

قهوه فصلی
قهوه یک محصول کشاورزی با فصل خاص خود است که بسته به کشورهای تولید کننده متفاوت است. قهوه فصلی به تعداد زیادی تولید کوچک/متوسط اشاره دارد. از آنجا که فرآیندهای آن کمتر صنعتی است و معمولاً کیفیت بالاتری دارد، به این معنی است که این دانه ها در تمام طول سال در دسترس نخواهند بود. قهوه فصلی با قهوه تجاری متفاوت است زیرا قهوه تجاری دارای حجم بسیار بالایی است که می تواند در تمام طول سال در دسترس باشد.

فرآوری عسلی نیمه شسته
این سبک از پردازش قهوه که ترکیبی از پردازش خشک و شسته است.

این اصطلاحات اغلب به همان سبک فرآوری اشاره دارد، که در آن مراحل اول از موارد فوق تا زمانی که گیلاس خمیر می شود دنبال می شود. سپس به جای تخمیر قهوه در مخازن، در حالی که موسیلاژ هنوز سالم است و به دانه ها چسبیده است، برای خشک کردن فرستاده می شود. با خشک شدن دانه ها، موسیلاژ مقدار زیادی رطوبت را از دست می دهد، اما می تواند درجه شیرینی بیشتری به دانه ها بدهد (شاید به این دلیل که تخمیر کمتری انجام می شود، به این معنی که قند کمتری توسط میکروارگانیسم ها مصرف می شود). پس از خشک شدن، دانه ها را می توان شست و شو داد تا گیر کرده روی خمیر آن پاک شود، یا به سادگی اقدام به جداسازی پوست کنید. دانه‌های قهوه سبز نیز ممکن است دوباره خشک شوند تا به رطوبت مورد نظر برسند، زیرا خشک کردن قهوه در این حالت می‌تواند بیشتر از فرآوری شستشو طول بکشد. این فرآوری همچنین می‌تواند عوارضی را ایجاد کند که منجر به تخریب طعم می‌شود، از جمله رشد کپک، پوسیدگی و آفاتی که هنگام خشک شدن در هوای آزاد جذب موسیلاژ شیرین مزه می‌شوند. این قهوه ها باید در طول خشک شدن به دقت مورد توجه قرار گیرند تا طعم خود را به درستی حفظ کنند.

تک خاستگاه
نوعی قهوه که ترکیبی نیست، برای اینکه قهوه تک خاستگاه در نظر گرفته شود، باید فقط از یک کشور تولیدکننده، گاهی از یک منطقه یا مزرعه خاص آمده باشد.

سایفون
یک قهوه ساز که از فشار خلاء و یک سری ظروف برای دم کردن قهوه استفاده می کند.

قهوه تخصصی
برای اینکه یک دانه قهوه به عنوان “قهوه تخصصی” یا “قهوه اسپشیالیتی” واجد شرایط باشد، باید حداقل 80 امتیاز یا بیشتر از 100 درجه بندی شود، این سیستم درجه بندی توسط (SCA: Specialty Coffee Association) ابداع شده است و روی دانه های سبز استفاده می شود، بنابراین این به این معنی که درجه بندی با مواد اولیه انجام می شود و هیچ گونه فرآیند پس از آن مانند برشته کردن را در نظر نمی گیرد.

نوار چیدن
یک روش برداشت که شامل جدا کردن تمام گیلاس های قهوه در یک شاخه، معمولاً همچنین برگ ها است. به این ترتیب برداشت همگن نیست زیرا در کنار گیلاس های رسیده، گیلاس های نارس و بالغ نیز وجود خواهد داشت. این روش معمولاً برای کشتزارهای عظیم با کیفیت پایین استفاده می شود. نوار چیدن را می توان با دست یا با وسایل مکانیکی ساخته شده برای این منظور انجام داد.

تمپر
دستگاهی که برای فشار دادن قهوه آسیاب شده به داخل سبد قهوه استفاده می شود تا برای استخراج آماده شود.

ترویر
Terroir یک عبارت فرانسوی است که از terre “earth” گرفته شده است، به معنای یک منطقه کاملاً تعریف شده و مجموعه ای از تمام ویژگی های محیطی است که بر یک محصول یا محصول تأثیر می گذارد. همچنین در صنایع دیگری مانند شراب، آگاو، گوجه فرنگی، شکلات، شربت افرا و شاهدانه استفاده می شود. این شامل شرایطی مانند نوع خاک، متوسط درجه حرارت، ارتفاع، فشار اتمسفر، بارندگی سالانه، میزان نور خورشید و غیره است.

ترویر یک مشخصه بسیار مهم در طول فرآیند درجه بندی قهوه تخصصی است.

تریگونلین قهوه
یکی دیگر از آلکالوئیدهای طبیعی موجود در قهوه، مسئول خاصیت ادرارآوری این نوشیدنی است.



محصول قدیمی
اصطلاحی که برداشت محصول سال قبل را نشان می دهد. این قهوه هنوز هم می تواند برشته و مصرف شود، اما مشخصات ارگانولپتیک آن بسیار ضعیف تر از یک محصول فعلی است.

V60
V60 قهوه ساز چکه ای امضا کننده Hario است، نام آن از زاویه 60 درجه نمایه مخروط گرفته شده است.

  •  

پردازش مرطوب / شسته شده
این روش شامل استفاده از آب در اکثر مراحل فرآوری قهوه است و بهترین روش برای دستیابی به قهوه های باکیفیت محسوب می شود.

Image
Image

Tag cloud